måndag 30 januari 2012

Galopp tur och ett oväntat hoppande

Åkte till stallet ganska tidigt idag för att hinna rida innan KM skulle dra igång. Tänkte att Cassis skulle behöva springa av sig lite så red ut en sväng och galopperade största delen av rundan. Jobbade ingenting, lät bara Cassis galoppera på halvlånga tyglar. Tror hon tyckte det va skönt! hehe

När jag kom till baka var det bråttom med att få av hästen all utrustning så att jag sedan skulle kunna gå ner till ridhuset för att hjälpa till som funktionär.
Eftersom att Cassis inte varit ridbar de senaste två veckorna så var tanken att jag inte skulle hoppa, men efter lite tjat av mamma m.m. så fick det bli så att jag skulle hoppa Clear round på 90 cm.

Det var verkligen JÄTTEKUL! Cassis var fin och normal pigg men ganska stark. Hon bockade ingenting iallafall!!! :D Vi Nollade och jag fick min första rosett!!! wiihii!
Film kommer imorgon! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada av kommentarer!