lördag 28 januari 2012

Dethär med kopior...

Idag var jag på Hööks för att fixa nya blad till klippmaskinen. Blev även lite lädertvål och pälsglans!

Jag vet att det är väldigt mycket diskussioner om att Hööks kopierar andra märken som t.ex. dyon, kingsland osvosv.

Här är några exempel,
Hööks till vänster och orginalet till höger























 

Jag vet att kvalitén är sämre på hööks grejer och att många tycker att det är ''fult'' att ta en design.
Men, precis som andra sporter tillverkas kopior av dom mest populära produkterna p.g.a. den stora efterfrågan som finns på dessa produkter. Det är väl inte mer än rätt att det finns ett billigare alternativ för de föräldrar som inte vill lägga ner en förmögenhet på sin häst-fashionista till dotter.
Jag använder Hööksträns och har använt det i 2 år och det är finare och mjukare än något annat träns jag haft just för att jag tagit hand om det.

Jag tycker att det är bra att marknaden får lite konkurrens och let's face it, Hööks har en del fina grejer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada av kommentarer!