fredag 3 augusti 2012

Vill ha nytt...

Nu var det ett tag sedan jag bloggade. Den här sommaren har jag tagit hand om Henriettas häst Cassis. Vi har tränat på som vanligt och det har vart super kul.

Jag sitter och funderar på vad jag ska köpa för träns till fina Redonna. Jag vill inte ha det klassiska engelska tränset utan något lite mer annorlunda som ska ha bra funktioner. Tar gärna emot tips men än så länge har jag kollat in två träns.
Det första är "The Difference" från Dyon och det andra är ett Rambo Micklem.

För er som såg på OS terräng så kom det en ryttare från Tyskland som red med ett Rambo Micklem och man får tävla med det tränset i dressyr också faktiskt så det är väll ett plus även om jag kanske inte skulle göra det. Det sägs ha en super effekt på nästan alla hästar och att bettet ska bli mer stilla i hästens mun.

Har inte bestämt mig men som ni märker är jag mer för Rambo Micklem tränset.

Hur som helst, idag har jag inte varit i stallet utan ska dit imorgon och rida Redonna. Det blir förmodligen dressyr på utebanan.

// Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada av kommentarer!