lördag 23 juni 2012

Dvärgis och Älgis


I fredags tog jag hand om Cassis åt Henrietta då hon var ute på det stora blå havet och seglade. Cassis var riktigt trevlig idag, hon backade av lite i början och berättade klart och tydligt att min ridning inte passade henne. Tydligen gjorde jag också hjälpen för högersluta hela tiden också, enligt damen. Inte för att jag blir förvånad, jag har alltid varit lite skev.

Försökte få henne mjuk och väldigt rund och djup i formen då Älgis är lite rak stel i kroppen. Och på slutet blev hon faktiskt väldigt lätt och fin i munnen. Men fan vad jag fick jobba för att komma dit! Cassis är ju inte precis lille gul, haha.

Men hon så fina skänkelvikningar hon gör i trav! jag hade kunnat sitta och göra skänkelvikningar på henne hela dagen, och galoppöppnorna också, dom var också sådär superfina.
God, jag har saknat att kunna göra skolor i galopp och byten. Dock stack hon med mig efter ett byte och haha då vad det tur att ridhuset var tomt och att ingen såg mig hänga efter i tyglarna på stackars hästis. Haha.

Lämnade kvar min längd på lädrena också så Henrietta kan skratta lite åt dem sen när hon kommer tillbaka.

Hoppas ni hade en bra midsommar, Cheers!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada av kommentarer!