tisdag 29 maj 2012

update Challe

Varning för långt inlägg


Förr, förra sommaren i Skåne <3
Jag har inte skrivit så mycket på bloggen p.g.a att Challe inte är frisk. Såhär ligger det till. För några veckor sedan så tyckte jag att han bara började bli stelare och stelare och hoppade inte lika fint på tävlingarna. Vi kollade upp honom och kan fick muskelavslappnande i vänster bram bog, han var alltså INTE halt utan någonting hade hänt som gjorde att han var väldigt stel, veterinären kunde inte riktigt säga hur detta hade hänt. Jag fortsatte att rida på som vanligt fast utan att hoppa men jag tyckte fortfarande att han var stel. Så vi åkte till en kiropraktor som sa att den nedre delen av halsmuskeln var för kort. Vi skulle longera honom med vikter på vänster fram i höger varv 10 min inna varje ridpass så skulle det ordna sig. Det kändes jätte skönt och jag kunde rida på som vanligt. Men igår när vi tog in honom från hagen så var han block halt! Han hoppade på 3 ben och var helt skakis. Jag blev förstås jätte ledsen och tog upp honom till stallet där vi såg att han var jätte svullen i vänster fram. Jag spolade honom i 2o min och tog sedan på kylbalsam och lindade honom. Vi ringde veterinär och hon kom idag och kollade på honom. Hon kunde egentligen inte säga så jätte mycket men svullnaden hade gått ner lite och hon gav honom antiflammatoriskt (heter det så?). Han såg mycket piggare ut när jag kom för att kolla till honom för någon timme sen. Som ni kanske förstår så är jag jätte jätte ledsen och turen har verkligen inte varit på vår sida den senaste tiden. Så nu vet ni varför jag inte bloggar och är lite deppig
:(




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada av kommentarer!