onsdag 25 januari 2012

You come along because I love your face

Även efter ett ridpass som idag när Molle är allmänt störig så kan jag inte låta bli att älska den ponnyn med hela mitt hjärta.
  Ända sen jag såg dig första gången visste jag att det skulle bli du och jag. Vi är två men samtidigt en.






Idag hoppade vi i alla fall för Pontus. Molle var som sagt störig men det kommer lösa sig inom några veckor när han hoppat mer. Vi hade gemensam uppvärming med krav att hästen gick mellan hand och skänkel. Det märks verkligen att Pontus ställer mer krav på oss varje gång och jag älskar det! Jag måste arbeta mer på att få Molle låg och mer uppmärksam på mig då han gärna kör sitt eget race(upp med huvudet och springa så mycket som möjligt) på marken... Men det känns som vi har kommit så himla långt nu ändå. Sen travhoppade vi och hoppade studs med övergång till trav efter för att travhoppa ett kryss på långsidan. Molle blir väldigt osäker när det är mycket bommar och jag kände mig riktigt ringrostig med ögat för avstånd. Vi avslutade med en liten caprilli-bana men både trav och gallop och hinder mellan 60 cm och 100-110. Molle blev ju minst sagt lite uppspelt av att hoppa lite högre då senaste gången var den 14 december. Men jag är nöjd, han börjar bli så fin min lilla prinskorv. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blir glada av kommentarer!